li.. oh.. li..

Rasanya dah hampir 3 minggu aku wat internship program kat company Fuji Seats (M) Sdn Bhd, banyak benda yang aku dah belajo.. mase mula2 masuk campany 2 first day, risau gak bila org HR bgtau keje kat Fuji Seats nie teruk sket.. Almaklum la, company NIPON.. berdebau2 masuk dlm office utk jumpa Mr Tan selaku Deputy General Manager (DGM), tapi nasib baik DGM 2 okey.. lepas sembang2 dua tiga kerat sambil speaking (chewah, kat U pun aku jarang ckp omputih.. haha) pasal background company 2 and coz aku kat university, dia pun bawak aku jumpa Assistance Manager (AM).. aku masuk department Quality Assurance (QA), ok gak department nie.. banyak benda aku boleh tau.. mula2 2 aku harap2 gak dpt masuk R&D diorg.. tapi tak dapat, myb sebab aku xcakap kat die kot.. haha.. R&D diorg cuma wat design, and kalau nak wat testing kena hantar design 2 kat jepun.. tapi 2 pun kira gempak gak, jarang company kat mesia nie ada department R&D..

Aku punya penyelia nama dia Mr Cody, AM utk QA.. nasib baik mamat nie baik, murah dgn senyuman.. sentiasa senyum kat aku.. aku pun apa ag.. he he he jela.. second day keje aku dok perhatikan operator wat Quality Control (QC) dalam line seats assembly.. sambil2 2 aku take note utk SOP.. masuk kat dalam production site nie, terasa mengantarabangsakan diri sket.. almaklum la, ada warga Nepal dan bangla selain beberapa mamat nipon yg berpangkat tinggi.. haha..

Aku skang tgh wat One Point Standard (OPS) utk MYVI seats.. minggu lepas dah wat utk MYVI standard, minggu nie kena wat utk MYVI high grade and MYVI SE.. Banyak benda sebenarnya yang aku nak share.. tapi aku simpan dulu.. banyak kezutan yang aku terima bila aku masuk dalam company nie.. apa kejutan 2? Ha… sabo2.. nanti ade mase free aku nulis ag..

Comments