li.. oh.. li… (siri 3)

Kadang2 aku rasa bila dah 2 bulan buat li nie.. aku dah mula rasa bosan + rindukan suasana lecture kat utem.. masuk bulan kedua nie, banyak gak masa aku abeskan dgn msk line.. depart QA kureng staff, ade 2org baru berenti.. so aku terpaksa menjerumuskan diri kearah kerja2 keras bernama QC inspector..

mngkn ada yg tertanye2 pe menatang QC inspector 2, yg pasti bukan inspector polis la yea.. haha..kerja kat bhgian nie kira anda akan melakukan kerja2 paling penting, berat dan menyebabkan anda kemngkinan besar terbarai diakhir sesi kerja.. basically kerja die senang gak, wat inspection n packing setiap seat yg dah siap di assemble.. tapi part yg pling sakit bila kita dah siap wrapping seat 2 gne polycover, kita kena angkat seat 2 ke atas skidboard sebelum mamat2 bangla anta ke finish good.. seat 2 bukannye sekilo dua.. seat belakang buleh tahan la, tapi seat depan, xbuleh tahan.. berat macam gajah bunting kembar.. mau patah pinggang aku.. untuk seat myvi std, shift siang kena wat around 190 set.. setiap front seat ade 2, which is left and right.. setiap seat berat dia dalam 15-20 kg.. can u imagine? Huhu..

19/1 aritu aku baru dapat 1st elaun aku trainee kat fuji seats.. mule2 aku expect dapat dalam rm400 je.. sebab tolak cuti seminggu masa raya aji aritu.. tapi tibe2 membe aku cakap aku dapat 7 rat lebih.. aku pun antara caya @ tak je.. bila aku naik office, mintak elaun aku.. mmg betul2 aku dapat 7 rat lebih.. fuhh, melebihi sasaran.. hehe.. Alhamdulillah, mmbe aku kate myb rezeki rakyat palestin.. insyaAllah.. kepada membe2 yg dapat elaun 2-3 rat je 2, jgn dukacita dengar berita gembira aku nie.. hahaaahaa..

*kdg2 org xtau nk menghargai bila dapat tempat li yg wat keje xberat n relex2 je.. hajat atie nak tkr company lain, kang bila dah tukar.. dapat plak yg koje berat, mula la nak menyesal tak sudah..

Comments