li.. oh.. li.. (siri 5)

“Sugimoto-san…”

Erkk.. aku rasa pelik.. ada org sebut nama jepun kat aku.. bila aku masuk technical department je, ada amoi and apek yang panggil aku dengan nama 2.. aku mula2 ingat die sebut ‘ajinomoto’.. hehe.. rupa2nya diorg panggil aku dgn nama 2 sebab muka aku seiras degn seorg hamba Allah dari Fuji Seats Jepun yang pernah kije kat sini.. aku mula berfikir, dulu ade org ingat muka aku nie cine bila aku potong rambut pendek.. skang ade pulak yg kata aku ade iras2 muka mahluk dari jepun..untuk pengetahuan sume, aku JAWA RANGERS lah wei!! Haha…
Gelak2 gak, tapi aku agak tensen sejak akhir2 nie.. ramai staff kat cnie selalu tanya benda yang aku paling tak suka nak jawab.. diorg selalu tanya;

“eh, kau bila nak abes?”

Soalan nie akan menyebabkan aku selalu mengitung setiap minggu, hari, jam, minit, saat dan detik masa yang masih perlu aku tempuhi kat company nie.. diorg yang tgk aku aku kat cnie pun dah rasa aku cam lama sgt li kat fuji seats nie, aku apetah lagi.. kalau masa nie aku boleh manipulasi, tentunya aku akan mempercepatkan pergerakan waktu.. haha.. tapi takpe, aku pun dah nak abes.. minggu nie aku last ber’intenship’ kat fuji seats nie.. kalo ade membe2 aku kat utem yg terbaca benda nie, sory la geng.. wa amik cuti 13-17/4.. gunakan lah cuti 7hari yg diberikan oleh utem 2 dgn sebaiknya.. haha.. aku dah tanya Pn Zakiah, die kata OK dgn syarat company benarkan..

Sesuatu yang menarik berlaku kat fuji seats.. ghupenya ramai tetua (opposite of bebudak)kat cnie yang minat dgn anime naruto.. aku pun dgn pantas mengambil kesempatan untuk meluaskan jalur penggila anime naruto.. aku mula dikenali di fuji seats sebgai supplier anime naruto.. maka ramailah tetua dicompany nie yang mencari aku untk mendapatkan episode terbaru.. walaupun diorg agak ketinggalan sebab xlayan manga, tapi aku still xsangke dan menyangka.. mereka2 yang berpangkat bapak org pun ade yng lebih menggilai naruto dari aku.. dunia2.. haha..

*Aku mulanya pk tak nak sambung siri li oh li nie bila aku baca ayt2 cinta dari ustaz pahrol.. tapi aku rase cam xbest plak kalo aku tak abeskan.. bukan ade org yang baca pun, lantok le.. haha..



Comments