Li.. oh.. li.. (Siri 6)

Fuh… Alhamdulillah!

Akhirnya, aku dah abes presentation poster n submit technical report.. macam2 benda yang berlaku masa nak present.. time present pun macam2.. apa yang menarik time presentation 2, aku kena tembak secara berduet oleh dua org lect.. diorg cakap poster aku kurang cite pasal project or activity yang aku buat kat company 2, sebenarnya aku hanya ikut contoh format poster yang FKM bagi.. kena ada company profile, process dalam company 2, mesin2 yang ada, list activity, conclusion, suggestion and advantages.. 2 pun aku kena hentam, adoyai.. tapi xpela, past is past.. now I’m looking forward! Hahaa..

Antara benda yang best, aku jumpe membe2 yang dah macam berkurun xjumpe.. maka masing2 sibuk berkongsi cite mase li.. fuh, ada yg suke.. ada gak yg duke.. aku ingat aku sorg je yang bertungkus lumus masa li.. ghupenya ada yang lebih dasat, keje mengalahkan system nazi jerman.. tapi ada gak yang duk bersenang-senang.. ujung bulan tunggu elaun masuk.. tapi pastinya pengalaman diorg xmeriah yang bertungkus lumus bagai nak rak 2.. hahaa..

Dulu sebelum li, aku dah rancang konon2nya nak keje kat company swasta.. nak cabaran and nak lari dari sifat tipikal melayu yang nak keje dengan kerajaan je.. tapi kini aku mula memikirkan kembali, pengalaman berli nie betul2 membasuh minda aku terhadap apa itu kerja.. walaupun dulu aku pernah keje kat fast food and promoter kat shopping complex, tapi pengalamannya berbeza.. sekarang nie, ekonomi downturn.. taun 2010 belum tentu ekonomi akan kembali OK, oleh itu.. celah mana company yang nak bagi peluang kat fresh graduate? Kadang2 sakit atie jugak bila baca the star ari sabtu… peluang keje bukan main banyak, tapi sumenya nak experience punya worker.. kalo xbg peluang, macam mana nak ada experience????? Kata2 itulah yang selalu aku lafazkan.. Akhirnya, kita akan melihat government sector as our alternative utk cari keje..

Cuti nie nak buat apa? Entah.. aku xtau ag, tapi for sure aku nak teruskan aktiviti membaca aku 2 yang xpenah abes.. nak keje part time pun dah xda mud.. tapi yg pasti pertengahan bulan 5 nie aku kembali ke Fuji Seats, elaun bulan 4 aku xamek lagi.. cecah satu rat ke idak, aku xsure.. keje satu minggu lebih je..

I hate working!

*siri berikutnya merupakan siri terakhir.. aku rasanya nak menulis satu siri baru.. tapi tajuk aku xpk lagi.. tapi yg penting bukan cerita tentang diri aku.. hahaa…

Comments

dnasura said…
terima kasih sebab habiskan entry bersiri ni. tapi nak tanya la kan, time li ni pernah tak terbangun lambat nak g keje? kalau dah terdatang lambat kat ofis, what happen next?

sebab saya terfikir saya ni seorang yang ada problem especially bangun pagi, habis camne nak handle tu?

thanx.
ajim said…
hurm.. bgn lambat sgt 2 xda la.. tapi kdg2 still lambat 2 - 3 minit.. tapi 2 company xkisah sgt.. just jgn obvious sgt la.. nanti kena warning.. haha..
semut said…
cian ko kena hentam...aku pun xsangka en omar macam tu...aku risau gak ni...en omar tula yg akan tanda report li aku nanti....takut seh.....
ajim said…
yeke? abesla ko fiza hutt.. hahaa..
byk2 doa.. semayang ajat sekali.. hehe..
semut said…
ko buat aku lagi takut la ajim...chuaks seh...doakan aku sekali....