Catatan Humairah [29-Oct-15]


Hari ini saya bangun awal, seawal jam 5 pagi. Saya nak keluar, tapi Papa dan Mama saya masih tidur.

Saya guling-guling atas katil sambil merengek. Kemudian saya sepak kepala papa saya banyak kali.

Papa saya masih diam, tidur lagi rasanya.

Maka saya pun baring atas badan Papa saya, kemudian saya duduk pula diatas badannya.

Tetapi Papa masih diam.

Setelah semua cubaan gagal, maka saya menangis guling-guling atas katil. Akhirnya Papa bangun. Saya tarik tangan Papa bawa keluar.

Saya nak keluar, saya nak keluar.

Papa kata hari masih pagi, baru pukul 5. Papa kena tidur sebab kena kerja. Tunggulah hari siang. Tetapi saya tetap nak keluar.

..................

Papa nak mandi dan solat subuh, saya tak bagi. Sebab saya nak keluar. Saya tarik-tarik baju Papa.

.................

Gambar di atas ini Papa saya yang ambil. Akhirnya saya keluar juga. Papa bawa pergi makan di Restoran Salim.

.................

Sebelum pergi kerja Papa cium saya. Dia kata,

"Bye, bye Sayang..."



Comments